Sunday, August 07, 2005

پريزيدنت

khatami

روزهايي پر شور , حرفهايي تازه , غلغله اي فراوان و پسرکي خرد .
هنوز که هنوز خيلي خوب اون سال و اون روزها رو به خاطر دارم , روزهاي واقعا فراموش نشدني و حرفهايي که تا اون روز کمتر شنيده بودم .
خاتمي
خاتمي اون روزهاي سال 76 شده بود اسطوره مردم و مخصوصا جووناي ايروني .
پسرکي بودم که تازه از سي تا بيل صورتم دو سه بيلش در اومده بود و کلي انرژيک بودم وعشق سياست .
اون روزهاي پر شور به بار نشست و خاتمي شد پريزيدنت خاتمي .
تو سال هشتادم با اينکه انتقادايي ازش هم خودم و هم بقيه داشتن ولي باز به نظرم يه سر و گردن از بقيه کانديداها بالاتر بود و برازنده تر براي رياست .
تو سال 80 احمد توکلي که با يک حربه حرفه اي به جنگ خاتمي اومده بود و دست به انتقاد زده بود و داد از عدالت ميداد و اين من رو ميترسوند که مردم خام يه همچين آدم خشک مسلکي بشن ولي باز خاتمي با اقتداري بيشتر بر اريکه نشست .
تو اين دوره و هنگامي که چه تو بلاگ قبلي و چه تو اينجا و به خصوص بلاگ قبلي به شدت چندين بار خاتمي رو مورد انتقاد قرار دادم , اونم مني که يه زموني عاشقش بودم .
اين روزها تو چندين بلاگ ديدم که بدون آوردن هيچ منطقي به کوبيدن خاتمي و اينکه از دسش راحت شديم زدن که بايد بگم واقعا واسه همچين آدمايي که فقط کورکورانه يه مشت چرت و پرت تحويل ميدن رو متاسفم .
خواهشا حذب باد نباشيد .
خاتمي رو بارها کوبيدم ولي هيچ وقت نه بي منطق و خاتمي رو کوبيدم ولي هيچ وقت چيزهايي رو که اون به من عطا کرده رو از ياد نبردم .
تقريبا يه ماه پيش بود که به طور اتفاقي تلويزيون رو روشن کردم و ديدم خاتمي رفته صدا و سيما واسه بازديد و خداحافظي و وقتي داشت دفتر خاطرات صدا و سيما رو به رسم ياد بود امضا ميکرد يه آهنگيم واسه ايران پخش شد , باورم نميشد , داشت از چشام اشک ميومد , آره , دوسش داشتم .
با اينکه به دفعات ازش انتقاد کرده بودم ولي نميتونستم چشمم رو ببندم و زحماتش رو فراموش کنم .
بي شک اون اولين کسي بود که شجاعانه در اون خفقان سال 76 دم از آزادي زد .
آزادي , کلمه اي که به لطف خاتمي کانديدهاي دوره هاي بعد خيلي راحت اون رو به زبون ميروندن .
بايد قبول کنيم که خاتمي در دادن آزادي - هر چند اگر ناچيز باشه - به اين ملت طلايه دار بوده .
شايد بشه گفت بزرگترين اشکال خاتمي در اتخاب کابينه بوده ولي نبايد هيچ وقت سنگ پرا کنيها و مانع تراشيهايي که مخصوصا سالهاي اول رياستش جلوي پاش انداختن رو فراموش کرد .
پريزيدنت خاتمي , نقص فراوان داشتي ولي مطمين باش که کساني هستند که زحمات تو را براي هميشه به ياد داشته باشند و سپاسگذاري کنند .
خاتمي , در قلبم خواهي ماند , تا ابد .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home