Sunday, November 21, 2004

الکامپ نگو طلا بگو


بعد از مدتها چشم به راهي و قرار مدار با بروبچ بالاخره الکامپ از راه رسيد و منم ديروز پاشدم رفتم به نمايشگاه الکامپ , اونم فقط به اين اميد که امسالم نمايشگاه حداقل يه چيزي تو مايه هاي پارسال و يا حتي بهترتر از اون باشه .
ساعت نه و نيم با دوستام رسيديم نمايشگاه و ميشد گفت جزو اَوليا بوديم از بس که ذوق داشتيم و رفتيم سمت در ورودي .
هنوز جلوي در نرسيده بوديم که به عينه اولين پيشرفت اين نمايشگاه رو نسبت به پارسال ديديم که اونم پيشرقت در زمينه گدايي بود !!!
جناب آقاي نمايشگاه يه کاسه گدايي به دست گرفته بود و داد ميزد روز جمعه , روز رحمت , هزار بده در راه نمايشگاه ! اگه هزار ندي قلم پات رو خورد ميکنم بري تو !!!!
ما هم که گفتيم کور خوندي , آخه اونايي که از طريق سايتشون ثبت نام کرده بودن رايگان وارد ميشدن .
خوب , اولين پيشرفت که يه چيزي تو مايه هاي دمش گرم بود و تو اين کشور تنها جايي که کاسه گدايي توش نگرفته بودن همين يه قلم جا بود که اونم به حول و قوه الهي اينجام اين کار کردن , خداييش اين خارجيا بايد بيان مملکت گردوني و اقتصاد رو از ما ياد بگيرن .
رفتيم تو و به اولين سالني که رسيديم شيرجه زديم توش , يه خورده اين ور اون ور نگاه کرديم و يه خورده هم به همديگه نگاه کرديم و گفتيم شايد نمايشگاه رو اشتباهي اومديم , آخه اين سالن 5 به همه چيز شبيه بود اِلا نمايشگاه کامپيوتر , آدم فک ميکرد اومده بقالي سر کوچش که پفک بخره ! به غير از چن تا غرفش که سرشون به تنشون يه نموره مي ارزيد بقيه که واقعا آشغال بودن و ما هم ازديدن اين وضعيت يه جورايي رفتيم توهنگ .
خلاصه جونم واستون بگه گفتيم بريم سراغ سالناي اصل کاري شايد اونا اي ولتر باشن و واسه همينم رفتم سراغ سالن ميلاد .
راستش اصلا نمايشگاه امسال قابل مقايسه با نمايشگاه پارسال نبود و جمعيتم که قربونش برم موج ميزد و واسه يه قدم برداشتن بايستي از کول چن نفر بالا ميرفتي .
امسال غرفه ها تعدادشون زيادتر شده بود ولي از لجاظ ارايه خدمات و غرفه آرايي واقعا افتضاح بود .
پارسال واقعا وضعيت بهتر بود , يادمه پارسال را به را دخترايي ميومدن و از آدم سوال و جواب ميکردن که نمايشگاه چطوره و حتي ميپرسيدن که غرفه آرايي در چه سطحي هستش .
پارسال چيزايي تو غرفه ها پيدا ميشد که واسه آدم تازگي داشته باشه و جالب باشه ولي امسال به جرات ميتوننم بگم که من تو اين نمايشگاه هيچ فناري و توليدي رو نديدم که واسم جالب و نو باشه و قبلا نديده باشمش .
خودتون ميدونيند که من رشتم کامپولوتر و قبول دارم که چيزه زياديم بلد نيستم ولي باور کنيد اين نمايشگاه واسه کسي که رشتش در همين زمينه بوده هيچ فايده اي نداشت و فقط يه وقت طلف کردن بود .
تنها شباهت اين نمايشگاه با نمايشگاه هاي قبلي , بدون رودربايستي بايد بگم که دختراي بزک کرده پشت هر غرفه بود و جايي بود که دوس دختر دوس پسراي جوون بتونن ساعتي رو به دور از چماق نيروي انتضامي در کنار هم باشن .
خداييش خيلي جاي تاسف که دو تا دختر پسر جوون جرمشون فقط اين باشه که همديگه رو دوس دارن و مجبور باشن فقط واسه اينکه چن ساعتي رو با هم باشن برن جايي که شايد اصلا با کار و علاقشون جور در نيايد .
من هر وقت نمايشگاه رفتم به جرات ميتونم بگم که نماشگاه جايي بوده واسه قرار مدار .
از اون طرفم راستش اصلا خوشم نمياد که چن تا دختر خوشگل و خوشتيپ رو واسه اينکه فقط جلب مشتري کنن بذارن تو غرفه .
تو رو خدا نگين من آدم بدبينيم و در اين مورد اشتباه مي کنم , بخدا حاضرم قسم بخورم که قصد و نيت صاحبان هر غرفه از اين کار صرفا و يقينا همينه که با اين کار جلب مشتري کنن و واقعا ناراحت کنندست که اون مالک به صرف پول داشتن بقيه رو آلت دستي واسه خودش بکنه .
اگه حرفم رو قبول نداريد مي تونيد از کساي ديگه اين موضوغ رو بپرسيد و مظمينم که جواب اونام همينه و خدا شاهده هنوز اون قدر بدبخت وخدا رو شکراونقدر نديد بديد نشدم که واسه اين چيزا برم نمايشگاه ولي اين يه واقعيته .
بگذريم ...
تو اين نمايشگاه ميشه گفت که گروه آي اس پي و آي سي پي ها و همچنين گروه طراحان وب حضورشون نسبت به قبل به شدت کم رنگ تر شده بود و تنها چيزي که تو اين نمايشگاه زياد بود فروش لپتاپ بود که بعضيياش از لحاظ کيفيت حتي ارزش نگاه کردنم نداشتن .
تا حالا تو هيچ نمايشگاهي نديده بودم که غرفه دارانش با صداي بلند داد بزنن و مثل اينکه رفته باشي بازار که دو کيلو خيار بخري اونجوري تبليغات کنن و داد بزنن که خونه دارو بچه دار زنبيل و بردار و بيار وآقا بيا اين ور بازار , همونطوري که غرفه هايي مثل سوني و مخصوصا سامسونگ اين وقاحت رو انجام ميدادن و آدم و ياد ميدون تر بار مينداختن .
معمولا هدف از ايجاد يه نمايشگاه در مرحله اول اين هستش که براي گروهي که در همون زمينه فعاليت ميکنن دستاوردي داشته باشه ولي من به جرات مي تونم بگم که اين نمايشگاه شايد براي کسي که تازه مي خواد کامپيوتر بخره و بفهمه که اصلا کامپيوتر چيه جذابيت داشته باشه که کيس و کيبورد و همراهشم چن تا دختر و پسر قشنگ قشنگ ببينه ولي مطمينا اين نمايشگاه براي کساني که در زمينه کامپيوتر فعاليت مي کنن هيچ رهاوردي نداشت .
نمايشگاهي که توش فقط تبليغ مونيتور و اسپيکر چن هزار وات بشه آخه چه سودي مي تونه واسه ما داشته باشه ؟
وقتي مياي تو محوطه ميبيني شونصد نفر دور يه 206 جمع شدن که ببينن ساب پشت ماشينش چه گندست , آخه چه فايده اي ميتونه داشته باشه ؟
جالب اينجاست که مثلا هفته نامه تخصصي عصر ارتباطات به صرف اينکه از اين نمايشگاه کلي پول واسه تبليغات به جيب ميزنه کلي به به و چه چه راه انداخته بود که ايهاالناس بشتابيد , بشتابيد .
از خود نمايشگاه داغتر , مراسم بخور بخور داخل محوطش و مخصوصا طبق معمول مراسم سيب زميني خورونش بودش که از همه جا داغتر و شلوغتر بود و منم به رسم يادبود و طبق معمول بدو بدو رفتيم رو سيب زميني .
گذشت و گذشت تا ساعت 5 شد و منم عين بقيه که از خستگي عينه يه جسد متحرک شده بوديم رفتيم به طرف در خروجي .
در خروجي که چه عرض کنم , تازه نمايشگاه اصلي از همين در خروجي شروع ميشد و اونم نمايشگاه دست فروشا بود که خداييشش بازارشون از خود نمايشگام داغتر بود .
حالا فکرش رو بکنيد که اين جمعيت عظيم حالا جلوي در نمايشگاه در به در دنبال يه ماشين ميدويدن و وقتي يه ماشين نگه ميداشت ملت همه روش خراب ميشدن .
دقيقا از ساعت 5:15 تا 6:25 دقيقه من جلوي نمايشگاه واسه خاطر گير آوردن ماشين اين ور و اون ور دويدمو واسه همينم الان مي خوام يه تشکر مخصوص از جناب شهردار و مسوولين نماشگاه واسه اينکه اين همه در رفاه بازديد کنندگان تلاش بي شايبه نمودن کمال تشکر و قدرداني رو داشته باشم و اميدوارم که اجرشون با امام حسين باشه و با اولياالله محشور بشن , آميــــــــــن .
خداييش ديگه از خستگي داشتم بالا مياوردم و با هزار بدبختي و چن تا حرکت آکروباتيک و از سر و کول چن نفر بالا رفتن بالاخره تونستم رو صندلي يه ماشين جلوس کنم و وقتي رسيم خونه يه گالن آب خورم و چارچرخ داديم هوا و بخواب تا امروز .
جمع بندي : اين نمايشگاه امسال براي ديدن اسپيکرهاي وات بالا و چن تا مونيتور و يه مشت خرت و پرت ديگه و همچنين دختران زيبا و پسران زيباتري همچون اينجانب شازده بزرگ و همچنين دور زدن با دوس دختر و يا دوس پسر و حرف عاشقانه زدن و وقت گذراندن بسيار مکان باحالي مي باشد و از خداوند رحمان خواستاريم که اين مکان عاشقانه را از جميع عاشقان نگيرد که در آن صورت بدبخت خواهيم شد و تا باشد , انشاالله از اين نمايشگاهاي در پيتي باشد .

0 Comments:

Post a Comment

<< Home